ANNONSØRINNHOLD FRA HAVNAMI

– Vi har en enorm tidsbesparing med HavnaMi

HavnaMi er et unikt, toveis administrasjonssystem som brukes av båthavner og båteiere over hele landet. Flere av havnene som har tatt i bruk havneløsningen, forteller at de har fått en enklere hver dag – og at de sparer både tid og penger.

Publisert Sist oppdatert

Asker Marina i Leangbukta i Oslofjorden er en av havnene som har tatt i bruk HavnaMi. Marinaen er den største og roligste marinaen i Oslofjorden og har plass til 500 båter på sommerstid. Om vinteren lagres 240 båter i innendørs vinterhotell samt 92 plasser i boblehavn.

Frigjør tid og sparer penger

Vibeke Ytterli i administrasjonen til Asker Marina bruker HavnaMi hver dag og har i løpet av et år gjort seg gode erfaringer med den skybaserte løsningen. - HavnaMi fungerer veldig bra for oss. Jeg bruker det hver dag og det er veldig enkelt å sette seg inn i. Vi bruker HavnaMi til alt som har med driften av båtplasser å gjøre, bortsett fra fakturering, forteller hun.

Asker Marina bruker regnskapssystemet Visma eAccounting til fakturering, og HavnaMi er utstyrt med en sømløs integrasjon med dette og andre regnskapssystem. Det skaper en lett informasjonsflyt både for administrasjonen og kundene til marinaen. Det er også egne muligheter for fakturering integrert i HavnaMi, dermed kan all informasjon overføres rett til regnskapssystemet.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">GODE ERFARINGER: </span>Vibeke Ytterli i Asker Marina forteller at de har gode erfaringer med HavnaMi.
GODE ERFARINGER: Vibeke Ytterli i Asker Marina forteller at de har gode erfaringer med HavnaMi.

- Tidligere brukte vi Excel-ark og Visma eAccounting. Nå sparer vi mye mer tid, og dermed penger og personalbelastning i form av at vi bare bruker tid på HavnaMi. Så tid er nok det vi sparer aller mest på. Nå har vi alt samlet et sted, istedenfor at vi dobbelt- og trippelt-registrerer alt av informasjon, sier Vibeke.

Med flere funksjoner er HavnaMi et komplett verktøy for deg som ønsker å ha full oversikt i båthavna. Systemet er også brukervennlig og oversiktlig for kundene som leier båtplass. - At kundene gjør mye selv, frigjør tid og kostnader for oss i administrasjonen. Fra hjemmesiden vår skal kundene kunne oppdatere informasjon på kundekortet sitt, legge inn bilde av båten sin og på sikt få mulighet til å bestille vinterplass og serviceløft via en kalenderfunksjon, og jeg vet at vi får det til gjennom løsningen til HavnaMi, forteller Vibeke.

Fikk en enklere hverdag

Et godt stykke nord for Asker ligger Bodø Båtforening, i Molobukta i Bodø. De har brukt HavnaMi siden januar 2020. Båtforeningen har 350 båtplasser fordelt på seks brygger. Etter at de tok i bruk HavnaMi har systemet vært i bruk daglig.

Så langt har de kun gode erfaringer med systemet:

- HavnaMi var helt nytt for oss, men vi ville modernisere oss. Tidligere holdt vi på med gamle utdaterte systemer som gikk på Excel-ark og manuelle lister. Vi drev med manuell fakturering, men med HavnaMi har vi endelig fakturering gjennom systemet og en mye mer effektiv hverdag. Det gir oss også bedre kontroll, forteller Svein Olsen, daglig leder i Bodø Båtforening.

Noe av det Svein brukte mest tid på i hverdagen som daglig leder, var manuell punching av lister og manuell fakturering. Nå går alt av seg selv.- Det er en enorm tidsbesparing med HavnaMi. Vi opererer med et lettere og bedre system enn vi gjorde tidligere. Vi har hatt det i et år og til å begynne med må all informasjon legges inn i HavnaMi, men etter det går alt av seg selv. Det har forenklet hverdagen for meg som daglig leder. Sånn vi ser det, er det bare fordeler med HavnaMi, sier han.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">BEDRE KONTROLL:</span> Svein Olsen i Bodø båtforening opplever at de har mye bedre kontroll på fakturering etter overgangen til HavnaMi.
BEDRE KONTROLL: Svein Olsen i Bodø båtforening opplever at de har mye bedre kontroll på fakturering etter overgangen til HavnaMi.

Ved etablering får kundene valget om å enten legge inn informasjon om kundene og tegne havna selv, men de fleste velger å kjøpe nøkkelferdige løsninger. Da leverer havna fra seg kundelister, gjerne Excel- arkene de brukte i gamle dager, og oversikt over båtplassenes plassering i havna. Informasjonen legges inn og kvalitetssikres av havna.

– Først må all informasjon legges inn i HavnaMi, men når det er gjort går alt av seg selv. Det har forenklet hverdagen for meg som daglig leder. Sånn vi ser det, er det bare fordeler med HavnaMi, sier han.

Svein forteller at han har fått positive tilbakemeldinger fra kundene sine, som forteller at HavnaMi er enkel å bruke. I HavnaMi finner man navn og telefonnummer til andre båtplasser i din båthavn, noe som gjør det lett å kontakte eieren hvis man for eksempel ser at naboen har dårlig fortøyning på båtplassen sin.

Se hvilke pakkeløsninger HavnaMi kan levere til deg.

Både Vibeke i Asker Marina og Svein i Bodø Båtforening roser kommunikasjonen med HavnaMi og de som bygger nettsideløsningene.

- Odd-Are er fantastisk hjelpsom og imøtekommende, vi kan ringe når som helst og vi får den hjelpa vi trenger, forteller Svein.

Dekker alle behov

Enda lengre nord, i Alta, synes gründer og daglig leder Odd-Are Skoglund i SAM Booking AS at det er kjempehyggelig å få så fine tilbakemeldinger på både systemet og på servicen som tilbys.

– Dette er litt av en attest vi får fra Vibeke og Svein. Skikkelig hyggelig, og noe både jeg og teamet setter stor pris på å høre, sier han.

Skoglund forteller at de har som mål følge opp kundene tett, og at de forsøker å svare på alle ønsker og behov.

– Vi dekker i dag de fleste behovene til kundene gjennom HavnaMi, og plattformen utvides stadig. Systemet er i kontinuerlig utvikling av våre samarbeidspartnere på programmering. Sist ut er en løsning for manuell og automatisk registrering av strømforbruk som går rett inn i systemet for videre oppfølging og eventuelt fakturering. I tillegg til utviklingen vi gjør selv åpner vi for at kundene kan spesialbestille egne løsninger, og dermed skreddersy systemet til sine behov. Det vet vi at flere har satt pris på, forteller Skoglund.

<span class=" font-weight-bold" data-lab-font_weight_desktop="font-weight-bold">KONTINUERLIG UTVIKLING: </span>Odd-Are Skoglund i SAM Booking AS forteller at det jobbes kontinuerlig med utvikling av administrasjonssystemet HavnaMi.
KONTINUERLIG UTVIKLING: Odd-Are Skoglund i SAM Booking AS forteller at det jobbes kontinuerlig med utvikling av administrasjonssystemet HavnaMi.

– Vi har som motto at vi skal lytte til våre kunder og samtidig prøve å løse deres problemer på en enkel og intuitiv måte. Systemet skal være lett å lære, lett å bruke, lett å tilpasse og fungere for både store og små havner, enten det er snakk om privat eide havner, «foreningshavner» eller kommunalt eide havner. Når vi får tilbakemeldinger som her, fra Vibeke i Asker og Svein i Bodø, så vitner det om at vi er på rett vei med vår løsning.

Om HavnaMi

HavnaMi er et unikt, toveis administrasjonssystem som brukes av båthavner og båteiere over hele landet.

I systemet tegnes båtplassene oppå egne kart-lag, eventuelt høyoppløselige dronefotos. Disse kan gjøres synlige for havnas kunder/medlemmer og gjester, dersom havna ønsker det. Dette gjør det mulig for kunder og besøkende å navigere rundt i havna og finne nyttig informasjon via PC eller mobil.

I tillegg er systemet utstyrt med et omfattende backoffice, som gjør HavnaMi til et fullverdig administrasjonssystem der administrator kan gjøre alt fra å behandle ventelister eller sette opp slipp-booking til å fakturere medlemmer og holde regnskapssystemet oppdatert.

Systemet er lisensbasert og leveres uten bindingstid. Ved oppsigelse betaler kunde kun for inneværende måned. Ved oppsigelse leveres kundedata tilbake og slettes deretter fra HavnaMi.

Her kan du se hvilke pakkeløsninger HavnaMi kan levere til deg.

PRODUSERT AV ALTAPOSTEN.NOS MARKEDSAVDELING V/KARIANNE

Powered by Labrador CMS