ANNONSØRINNHOLD FRA MAREX
Åpen, eksklusiv og sosial bobåt
Mye plass og praktiske løsninger er blant stikkordene for Marex 375.
Marex 375
Lengde: | 11,99 m |
Bredde: | 3,55 m |
Vekt u/ motor: | 7700 kg |
Personer: | 14 seter/4 køyer |
Drivstoff: | 750 l |
Ifølge fagpressen er denne båten definisjonen på et vellykket og godt gjennomtenkt konsept.
Kombinasjonen av smarte løsninger, stor ute plass og en stor cockpit er unikt i denne størrelse båt. Når du i tillegg har tilgang til to store kabiner og et bad med egen dusj, er dette en suksess oppskrift til en perfekt båt opplevelse på sjøen. Kraften og elegansen i Marex 375 gir følelse av «Craftsmanship» på høyt nivå i alle ledd.
Uteplassen
Marex 375 defineres som en lukket båt, men det betyr ikke at du stenger deg inne av den grunn. Med enkle grep fra en hyggelig lukket båt til en sosial og åpen sommerbåt. Denne forvandlingen skjer på minutter, takket være Marex sin anerkjente kalesje løsninger.
Vi liker å kalle delen av båten utenfor bakveggen for en våt sone. Badeplattformen er helt uten noe form for snublemuligheter. Bade stige og anker, har sine respektive luker. Det er til og med en luke beregnet til fem fendere. I tillegg er det god plass til tauverk og gass og andre viktige ting i kistelokket. Det betyr at alt det som er vått, forblir ute og slipper og snuble i tau verk og fendere.
I to intrigerte lokk i dollbordet har vi gjort klart til to fendre på hver side. I de samme lukene er det også kryssholt og tauverk. Alt ligger klart til man skal legge til båten. Det er totalt fem stk kryssholt på hver side av båten.
Dollbordet er meget bredt. Det gjør logistikken rundt båten til en lek. Du finner holdepunktet akkurat der du forventer å finne det. I baugen er det to store luker som enkelt kan romme tauverk eller badestige.
Som mange vet, har Marex satt standarden på kalesjer. Sidekalesjen går simpelthen på skinner og forsvinner inn i luker på hver side av den utvendige cockpiten. Under kalesjen er det en stor sittegruppe med plass til 7-8 personer. Samme salongen kan lett konverteres til solseng eller ekstra overnattingsmulighet. Dette gjøres ved å legge i en pute etter du har senket bordet. Puten følger med som standard.
Cockpiten
Bak den tredelte døren er selve hjertet av båten. Her finner du alt du trenger for å lage de beste måltidene. Kokken er i senter av selskapet. Stort kjøleskap på 130 liter, ekstra kjøleskuff på hele 30 liter. I tillegg en koketopp med tre bluss. Selvsagt er komfyr standard.
Passasjersetet kan enkelt vippes bakover. Det gjør at den ved et håndgrep, er en del av den sosiale sittegruppen i cockpit. Ved å legge samme seteryggen fremover, har man to sitteplasser i kjøreretningen.
Over førerplassen og passasjer setet er det en stor luke. Denne kan åpnes og låses i flere posisjoner og slipper inn masse sol.
Ergonomi er satt i høysetet når det kommer til kapteinens arbeidsplass. Kartplotteren på hele 16 tommer. Alle brytere og hendler kan enkelt nåes. Diverse displayer fra motor kontroll og Zipwake synes herfra.
Under dekk
Tre trappetrinn ned er du under dekk. Her det full stå høyde overalt. På styrbord side er badet. Dusjen har en egen dør.
På babord side finner du senterlugaren. Sengen her er hele 180 x 200 cm. Vi har plassert en liten benk på babord side. Båten har store vinduer på begge sider av sengen. Det mangler selvsagt ikke på skap og skuffer her heller.
Lugaren i baugen har de fleste tatt til eierlugar. Stor seng og massevis av skapplass til og med under sengen. De mørke sidevinduene gjør det til et fantastisk sted og våkne opp.
Motorrommet
Motorene ligger utenfor aktre skott og lager minimalt med støy. Håndverket fra fabrikk synes veldig godt i motorrommet. Alle slanger har doble slangeklemmer og lednings nettet er overdimensjonert. Det ligger mye jobb og planlegging i det som faktisk ikke synes. Varmtvannsbereder og dieselbrenner samt defroster har sine egne plasser. Alle releer og strømbrytere, sitter på en plate rett under trappen ned til motorrommet. Alt er godt merket.
Det finnes en rekke motoralternativer for Marex 375. Du kan velge en eller to motorer, med drev eller aksel. De mest vanlige er Volvo og Yanmar. Det blir også levert Mercruiser. Med singel Volvo Penta D6 440 og DPI drev ligger toppfarten på i overkant av 30 knop. Med singel Yanmar 440 er toppfarten på rundt 28 knop.
Det motor alternativet Marex har levert flest av, er med dobbel Volvo Penta D4 300 på drev. Toppfarten ligger da tett oppunder 36 knop. Marsjfarten er på rundt 27-28 knop. I den hastigheten har du den mest gunstige krysning mellom fart og dieselforbruk.
Marex’ filosofi
Mye yrkesstolthet og innovasjon kjennetegner Marex. Marex legger vekt på at de komponentene som monteres i båter skal være av ypperste kvalitet. Våre 210 ansatte i Litauen gjør hver dag en kjempe innsats for at vi skal kunne levere deg din drømmebåt. Vi ønsker å overgå våre kunders forventninger og gi deg en fantastisk båtopplevelse.